Problem z turbiną

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z turbiną

    szkoda, no tak troszke
    pan mial bardzo specyficzne podejscie do motoryzacji
    troszke mylil samochod terenowy z sov-em
    jedynymi dobrymi autami sa te ktorymi on jezdzil lub jezdzi
    itp. no i tym podobne bardzo wesołe momentami wywody
    jak bedziesz mial kiedys czas to sobie go zaczep i pogadaj
    naprawde specyficzne przezycie

    ale i tak twierdze ze mały biały pies był fajny :diabelski_usmiech

  • #2
    Problem z turbiną

    Witam. Przy wysokich obrotach (3000) auto traci moc, tak jakby odłączała się turbina. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu auta, wszystko jest wporządku. Problem przy aucie Skoda Octavia 1.9TDI. Proszę o szybką odpowiedź

    Pozdrawiam
    bodek

    Komentarz

    • sebo
      Ambiente
      • 2004
      • 201

      #3
      czy to nie zaworek N 75 sterujący turbiną???? podepnij Vag-a i bdziesz wiedział jaki masz błąd
      152 KM/342,8 Nm
      ARL, FMIC, dostroił
      Masters Tuning

      Komentarz

      • Adrian
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 662
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Miałem a raczej mam to samo. U mnie diagnoza padła na Turbo, włśnie od 3000 turbinka przeładowuje i tak to wszystko wygląda. Do wymiany jest taka puszka przy turbo nie wiem jak ona się nazywa ale zaznaczyłem na zdjęciu.
        PerfectService by DGW
        Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
        Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
        Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

        Komentarz

        • Lukasso
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 611

          #5
          było kilka razy, jka byś poszukał to byś miał jeszcze szybciej ;-) , tu mój problem opisany: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mieszek , może być zaworek, przepływomierz, skorodowany mieszek, a w efekcie zapiekające się kierownice turbiny, jakie oznaczenie silnik ?

          Komentarz

          • RR67
            Classic
            • 2006
            • 18

            #6
            miałem tak samo
            zapiekł się wałek sterujący geometrię łopatek turbiny, naprawa polega na smarowaniu wałka i rozruszaniu

            Komentarz

            • less1
              Ambiente
              • 2006
              • 101

              #7
              ja moze maly offtopic, ale
              Zamieszczone przez bodek
              Przy wysokich obrotach (3000)
              3000 i wysokie obroty???? sry, ale dla mnie wysokie to tak pod 4k przy tdi
              zreszta pewnie z tego stylu jazdy mogl wyniknac problemik, np. zapieczenie kierownic

              Komentarz

              • Lukasso
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 611

                #8
                less1, ale niektórzy też jeżdzą po mieście swoimi autami i wierz mi kręcić cały czas auto powyżej 3 tysięcy to ciężka sprawa.....szczególnie w zakorkowanej Warszawie, często rano pokonuje dystans z pod Raszyna na Mokotów stojąc w korku, i wiem że moja okta strasznie się męczy, a z nią ja

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  Zamieszczone przez less1
                  zreszta pewnie z tego stylu jazdy mogl wyniknac problemik, np. zapieczenie kierownic
                  Myśle ze kierowniki sie zapiekają przy jezdzie 1500 - 2000. Bo 3000 rpm to wcale nie jest mało ! Ponad 4 tyś to juz duzo na TDI. Tak że jazda 2200 - 3000 to jest moim zdaniem najbardziej odpowiednia.

                  Tak jak pisze Lukasso, cięzko w mieście od swiateł do swiateł kręcić pod 3000 rpm. Szczegolnie ma malych trasach gdzie silnik jest zimny i nie powinno sie go butować. Dlatego co jakiś czas robie rundkę A4 by sie niunia rozruszała :twisted:
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • Pulse
                    Rider
                    • 2006
                    • 461

                    #10
                    neck99, zapiekanie kierownic dotyczy wszystkich typow TDI czy tylko silnikow o konktretnych oznaczeniach?
                    :: O1 AXR Kombi

                    Komentarz

                    • Nexus6
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4847
                      • Volkswagen

                      #11
                      nie dotyczy AGR'a
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz

                      • neck99
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1326

                        #12
                        Zamieszczone przez Pulse
                        neck99, zapiekanie kierownic dotyczy wszystkich typow TDI czy tylko silnikow o konktretnych oznaczeniach?
                        Wszystkich co maja zmienna geometrie łopatek. W AGR nie mam łopatek więc mi to nie grozi :szeroki_usmiech . U ciebie są :wink:
                        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                        Komentarz

                        • tompol
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 410

                          #13
                          Zamieszczone przez neck99
                          W AGR nie mam łopatek
                          :shock:

                          łopatek czy kierownic :lol:
                          srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                          Komentarz

                          • Lukasso
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 611

                            #14
                            tompol, każdy wie o co biega ;-)

                            Komentarz

                            • tompol
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 410

                              #15
                              wiem, wiem, ja tak tylko... Wyobraziłem sobie poprostu turbinkę bez łopatek. :lol: Nieźle by pompowało... 8)
                              srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                              Komentarz


                              • #16
                                Dzisaj dokonałem czyszczenia kierownicy spalin, dałem w pedał i wszystko jest już ok.
                                Nie traci mocy przy dużych obrotach.
                                Dziękuje za pomoc
                                bodek

                                Komentarz

                                • neck99
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1326

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bodek
                                  Dzisaj dokonałem czyszczenia kierownicy spalin, dałem w pedał i wszystko jest już ok.
                                  sam robiłeś ? :wink:
                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                  Komentarz

                                  • Jacek Nowak
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 390

                                    #18
                                    mam pytanie jak ja jezdze normalnie do 2300 obr/min to zapieka mi sie kierownice spalin??? ,a jak tak to dlaczego(prosze o racjonalne wytlumaczenie????) :roll:
                                    Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                                    Komentarz

                                    • neck99
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1326

                                      #19
                                      Jacku niby jak sie jezdzi do 2000 bo sprawdzałem i da sie jezdzic w zakresie 1500 - 2000 po mieście. Ale wchodzac juz na ponad 2000 to sie juz kierownice ruszają bo turbo zaczyna mocniej dmuchać. Przy 2300 kierownice juz dostają ruch tak, że myśle ze nie ma tragedii.
                                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                      Komentarz

                                      • lewy
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 7

                                        #20
                                        Pamiętaj PSJ szkodzi turbinie, bardzo szkodzi. Od czasu do czasu wypadnij za miasto i przybutuj, TYLKO na zagrzanym silniku. Wyjaśniam skrót P- pi......ty, S- styl, J- jazdy. Pozdrawiam
                                        w scorpionach białych olewam kolesi

                                        Komentarz

                                        • Jackal
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 758

                                          #21
                                          Jacku niby jak sie jezdzi do 2000 bo sprawdzałem i da sie jezdzic w zakresie 1500 - 2000 po mieście. Ale wchodzac juz na ponad 2000 to sie juz kierownice ruszają bo turbo zaczyna mocniej dmuchać. Przy 2300 kierownice juz dostają ruch tak, że myśle ze nie ma tragedii.
                                          a czy jestes pewien tego co napisales... :?: :roll:

                                          ruch kierownic wystepuje wtedy kiedy komputer nakazuje "odpuscic"/zmniejszyc doladowanie. i nie wydaje mi sie ze dzieje sie to wlasnie przy 2300, raczej wyzej...
                                          bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                          Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                          Perfect service by DobryGrzesWawa

                                          Komentarz

                                          • slg
                                            Classic
                                            • 2005
                                            • 26

                                            #22
                                            panowie , jak jezdzicie powiedzmy do 2300obr to grucha przy odpaleniu podnosi sztange/kierownice na maksa i tak jest cały czas dopuki nie depniecie mocniej gazu , i to jest wlasnie psj , kierowice sie nie ruszają , bo nie ma potrzeby aby sterownik ograniczał cisnienie doładowania i z czasem wszystko sie zapieka.Dlatego trzeba jezdzic dynamicznie aby kierowniczki sie ruszały
                                            S3 MTM

                                            Komentarz

                                            • neck99
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1326

                                              #23
                                              No troche żle to opisałem i za skrótowo :szeroki_usmiech ale wiadomo o co chodzi .. Dzięki za zwrócenie uwagi Jackal,
                                              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                              Komentarz

                                              Pracuję...